پیام روشن افزایش 50 درصدی بلیت سینما چیست؟

[ad_1]

مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه معتقد است: افزایش 50 درصدی قیمت بلیت سینما در سال 1401 چشم انداز روشنی را برای سینمای ایران ارائه نمی کند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته رسما اعلام شد که از امروز ۱۸ اسفند، بلیت فیلم های نوروزی با قیمت جدید فروخته می شود و سینماهای مدرن، ممتاز، درجه یک و دو با بلیت های ۴۵، ۳۵ و ۲۵ پذیرای مخاطبان خود خواهند بود. هزار تومان به ترتیب خواهد بود. این افزایش قیمت، هر چند زودتر با دلایل از همه طرف های دخیل در این موضوع خواسته شد تا با آن موافقت کنند و لازم به ذکر است که این تصمیم «با هدف جذب مخاطب بیشتر» گرفته شده است، اما از شب گذشته واکنش های متفاوتی داشته است.

در همین راستا امیرحسین علم الهدی – کارشناس فرهنگی و مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه – در یادداشتی تاکید کرد که با تورم افسارگسیخته و افزایش 50 درصدی قیمت بلیت سینماهایی که مخاطبان بیشتری دارند مانند جذب. تعداد مخاطبان در سال 1998؟ وی در این زمینه پیشنهاداتی ارائه کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

«افزایش 50 درصدی قیمت بلیت سینما چشم‌انداز روشنی برای سینمای ایران در سال 1401 ارائه نمی‌کند.

بیش از 70 درصد از کل فروش سال سینمای ایران متعلق به سینماهایی است که بلیت آنها 50 درصد رشد داشته است. سینماهای مدرن یا پردیس های سینمایی نوساز در سال 1401 با افزایش قیمت بلیت مواجه هستند و به نظر می رسد افزایش شگفت انگیز هزینه های تولید، پخش و فیلمبرداری چاره ای جز افزایش قیمت بلیت سینمای ایران باقی نگذاشته است.

به گفته کارشناسان حوزه صنعت و کشاورزی و غیره، شاهد بوده ایم که به دلیل افزایش هزینه های تولید مایحتاج روزانه، مصرف سرانه گوشت، لبنیات، برنج و مرغ به شدت کاهش یافته و تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و فروشندگان از این وضعیت ناراضی هستند!

خب، یک پیام واضح وجود دارد که این تحلیل ها نشان می دهد که مردم به طور مستقیم به افزایش هزینه های ضروری خود واکنش نشان می دهند و چاره ای جز مصرف کمتر ندارند! و تکلیف دیگر مخاطب سینمای ایران که تنها از تولیدات ملی استفاده می کند و نیازهای لازم را ندارد مشخص است!

و حالا سینما که در سال 1998 یعنی 26 سال پیش با 26 میلیون بلیت سال نسبتا خوبی داشت، سالی نسبتا خوب در دهه 90 (تعریف خوبی نیست!) و در سال 1400 توانست جمعیتی حدود 7 میلیون نفر را جذب کند. در 12 ماه (البته با توجه به همه‌گیری کرونا)، حالا چگونه می‌توان با این افزایش 50 درصدی قیمت بلیت، معادل حفظ حداقل مخاطب سال 1398 در سال 1401 را با تورم افسارگسیخته کنترل کرد؟

بیایید یک ضرب و تقسیم ساده انجام دهیم. اگر سینمای ایران در سال 1401 مانند سال 1377، 26 میلیون بلیت فروخت، یعنی با میانگین قیمت بلیت حدود 39 هزار تومان در سراسر کشور (متوسط ​​قیمت بلیت همه سینماها با تمام درجات کیفی آنها) بیش از 1000 میلیارد تومان باید باشد. فروش 1401! این یعنی افزایش بالای 360 درصدی فروش نسبت به فروش حدود 300 میلیارد تومانی در سال 1398!

عددی غیرممکن و دست نیافتنی! اما سینما چه باید بکند؟

توصیه‌های من برای تغییر سیاست «فقط افزایش قیمت بلیت» برای جبران هزینه‌ها برای «افزایش مخاطب با مدیریت میانگین قیمت بلیت به حدود 33000 تومان!» برای پردیس های سینمایی که 70 درصد سینمای ایران را می فروشند، عبارت است از:

1) روزهای تحویل بلیط را از نیم روز به دو روز افزایش دهید

2) سطح قیمت بلیت برای روزهای عادی نباید از 35000 تومان بیشتر باشد.

3) هر ساعت قبل از ساعت 16 در روزهای عادی بلیط 30 هزار تومان است.

4) روزهای تعطیل رسمی قبل از ساعت 16 قیمت بلیت 35 هزار تومان و بعد از ساعت 16 45 هزار تومان است.

5) تئاترها باید باشگاه مخاطبان خود را فعال کرده و در روزها و ساعات پس گرفتن تئاتر به اعضای باشگاه تخفیف های هیجان انگیز ارائه دهند.

6) بلیط های گروهی برای مخاطبین با تخفیف قابل توجه.

7) سانس های راکد و نامطلوب و حتی با متوسط ​​تماشاگران سینماها با سه قیمت بلیت (15، 25 و 35 هزار تومان) بر اساس قرارگیری صندلی های اکران سینما از نظر کیفی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

در نهایت هر صاحب و کارگردان فیلم باید بلیت های خود را بدون توجه به کیفیت سینما بر اساس شناخت مخاطب و درآمد منطقه ای مردم بر اساس منطقه جغرافیایی ارزیابی کند.

دیروز اعلام شد که جدول پیشنهادی افزایش نسبی قیمت بلیت سینماهای پیشنهادی شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی با هدف «جذب بیشتر مخاطب و حضور حداکثری اقشار مختلف مردم» از سوی سازمان سینمایی تنظیم شده است. “

بنابراین، علاوه بر افزایش نسبی پیش‌بینی‌شده، تئاترها مجبور شدند هر روز هفته، سانس‌های دقیقه اول را به نصف قیمت بفروشند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نظام حقوق بین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنایع دستی (2)

نظام دستمزد فی مابین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنعت های دستی تابلو فرش, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.