پوشش 44 درصدی گیلانی ها در دور سوم

ایسنا/ گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به پوشش 44 درصدی نوبت سوم واکسن کرونا در جمعیت واجد شرایط استان گیلان، گفت: 56 درصد جمعیت پنج تا 18 ساله استان در اولین نوبت و 45 درصد جمعیت استان هستند. بار دوم واکسینه شد

دکتر در گفت وگو با ایسنا، فردین محرابیان از پذیرش 71 بیمار جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان گیلان یک شبه خبر داد و گفت: ادامه روند کاهش بستری روزانه را شاهد هستیم.

وی مجموع بیماران عروق کرونر بستری شده در بیمارستان های استان را 389 نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه حال 77 نفر وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از واکسینه شدن 96 درصد جمعیت بالای 12 سال استان در دور اول کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین 91 درصد از جمعیت بالای 12 سال در یک ثانیه واکسینه شدند. گرد

محرابیان با اشاره به پوشش 44 درصدی نوبت سوم واکسن کرونا در جمعیت واجد شرایط استان گیلان، گفت: 56 درصد از جمعیت پنج تا 18 ساله استان در نوبت اول و 45 درصد از این جمعیت واکسن را تزریق کردند. در شیفت دوم

وی ادامه روند کاهشی بیماران روزانه را منوط به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم دریافت دوز کامل واکسن توانست در موج ششم از شدت بیماری بکاهد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان یادآور شد: افرادی که به آمیکرون مبتلا شده اند چهار تا شش هفته پس از بیماری دوزهای اضافی (دوز سوم) واکسن را دریافت کنند.