مهمترین بخش کارآفرینی تامین مالی است

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی یکی از اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی درباره ارتباط بین ایده پردازان در حوزه های مالی، بازاریابی و اقتصاد گفت: «مهم ترین بخش کارآفرینی تأمین مالی است».

مهدی کرمانی در نشست خبری دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی که امروز در مجتمع فرهنگسرای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دومین رویداد استارتاپی کارآفرینی اجتماعی با محوریت ترویج ازدواج و تحکیم بنیان‌ها را پیش رو داریم. خانواده. این رویداد به همت دانشگاه فردوسی مشهد به صورت ملی برگزار می شود. مقدمات برگزاری این رویداد از ماه ها قبل آغاز شده است. مراسم نهایی در اردیبهشت ماه سال آینده توسط دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود. طبق الزامات این مراسم، همه برنامه ریزی ها را انجام دادیم تا بتوانیم به صورت حضوری پذیرای عزیزان از سراسر کشور باشیم.

وی افزود: تا کنون به درخواست مردم زمان دریافت پروژه ها را تمدید کرده ایم. تاکنون حدود 40 پروژه قابل توجه با استانداردها و ساختارهای مورد انتظار برنامه از سراسر کشور دریافت شده است. در این رویداد 23 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شرکت داشتند. البته چهار مرکز غیردانشگاهی به همراه این ۲۳ دانشگاه نیز در این رویداد حضور داشتند. در یک تقسیم بندی متوازن جنسیتی می توان گفت که نیمی از شرکت کنندگان مرد و نیمی دیگر زن بودند. این مشارکت از توزیع جغرافیایی خوبی نیز برخوردار بود. چند شهر از مشهد، تهران، تبریز، یزد، اصفهان، گیلان، گرگان و شهرهای دیگر از جمله مجریان این برنامه بودند.

کرمانی گفت: تلاش کردیم تا اواسط اسفندماه برنامه ثبت و دریافت پروژه را به نقطه مطلوب برسانیم تا امکان لازم برای غربالگری و سطح بندی ایده و مراحل بعدی برنامه فراهم شود. تلاش ما بر این خواهد بود که بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی و نیمه فروردین سال آینده بر اساس ثبت نام افراد برگزیده اقدامات بعدی را انجام دهیم. یک برنامه آموزشی دقیق و عمیق در حوزه کارآفرینی و کسب و کار نیز در قالب 6 فصل کارگاهی با توجه به برنامه های راه اندازی برای شرکت کنندگان برنامه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در دوره قبل به صورت محدود این تجربه متفاوت را داشتیم اما در این دوره آن تجربه را به شکل گسترده تری تعریف کرده ایم. استفاده از ظرفیت منتورینگ و مربیگری در این برنامه در سطح ملی می باشد. ما محدود به مشهد و تهران نیستیم و فهرست، خلاصه ای اولیه از شهرهای مختلف در سطح کشور خواهد بود.

دبیر دومین اجلاس سراسری کارآفرینی اجتماعی گفت: اکنون ظرفیت خوبی از افرادی داریم که با این طرح آمده اند. البته این افراد به طرق مختلف می توانند ما را تا پایان نمایش همراهی کنند. اگر برنامه های آنها در مراحل مختلف غربالگری نتواند جلوتر برود، امکان همکاری با ما وجود دارد.

علی بغداد دلگشا دبیر کمیته علمی دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در خصوص جنبه های فنی کار در حوزه مباحث علمی و ارائه نکات تکمیلی گفت: هدف از برگزاری چنین رویدادها و فعالیت هایی در جامعه ایران مشکل ساز است. در تعریف جامعه‌شناختی مسئله، می‌توان گفت که وقتی بین آنچه هست و آنچه باید باشد، تفاوت وجود دارد، موضوع به مشکل تبدیل می‌شود. مثلاً سؤال جوانی، مسأله اشتغال، مسأله ازدواج و مسأله خانواده. در پرتو زندگی مدرن، شکل‌گیری این موضوعات چندان محدود نیست، اما اینکه چگونه می‌توان با این مسائل برخورد کرد و با توجه به نیازها و ساختار اجتماعی آن‌ها را دفع کرد، پیشنهاد مهمی خواهد بود.

وی ادامه داد: این اظهارات می تواند زمینه ساز انجام این گونه فعالیت های علمی، اجرایی و پژوهشی باشد. در این دوره که دومین رویداد استارت آپی در حوزه کارآفرینی اجتماعی با محوریت ازدواج و تحکیم خانواده برگزار می شود، به دنبال انتخاب طرح هایی بودیم که از یک سو کارایی اجتماعی داشته و بتواند جامعه هدف را در جامعه تقویت کند. زمینه توانمندسازی بنابراین وجود مربیان، مجریان و داوران از پایگاه های مختلف یکی از برنامه های اصلی است. در این راستا کارگاه های متعددی مانند کارگاه های کارآفرینی اجتماعی، برنامه ریزی، مشاوره کسب و کار، تیم سازی، شبکه سازی و ایده پردازی برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه آموزشی با عنوان “آشنایی با روش تامین مالی” که یکی از محورها و پیشنهادات اصلی است برگزار خواهیم کرد.

دبیر کمیته علمی دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی درباره روند ارزیابی پروژه ها تصریح کرد: چند گزاره و محور اصلی در حوزه ارزیابی طرح های دریافتی مورد توجه کمیته علمی قرار می گیرد. سؤال اول، سؤال حقیقت، آزمون موضوعی و نوآوری است که مورد بررسی قرار گرفت. تمرکز دیگر بر دستیابی به کارایی اجتماعی توسط ایده پردازان است. محور سوم حوزه های بازاریابی و اقتصادی است.

دکتر. احمدرضا اصغرپور، عضو شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی درباره تاثیر فعالیت های استارتاپی بر بهبود اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی گفت: در مسائل جامعه شناختی دو مانع برای بهبود اجتماعی یا تغییر مثبت اجتماعی وجود دارد که اولین مانع نبود. و یا کمبود ایده و خلاقیت و دوم کمبود بازیگری است که برای آن هزینه کند. هزينه تغيير گاهي هزينه مادي و گاهي هزينه هاي نامشهود مانند زمان، انرژي و … است. دانش آموزان مناسب ترین و بهترین بخش جامعه برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: وقتی صفت اجتماعی را به کارآفرینی اضافه می کنیم تصور ما این است که اشاره ای به مسئولیت اجتماعی دارد. لازم به ذکر است که در این فرآیند موضوع نه تنها اقتصادی، بلکه اجتماعی نیز هست. همه این موارد در گروه های دانشجویی دیده می شود. همیشه یک مانع وجود دارد که بر سر راه موتور نوآوری قرار می گیرد. یک طرف استانداردسازی افراطی و طرف دیگر سازماندهی افراطی است. به همین دلیل یافتن حد ایده آل بسیار مهم است. اگر این کار را نکنیم، توانایی ها هدر می رود. شاید در گذشته مردم انرژی و ایده های خوبی داشتند، اما ما باید راه را برای آنها باز کنیم، اما متاسفانه در این زمینه موفق نبودیم.

دانایی دبیر اجرایی دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی گفت: مجری کشوری این رویداد در وزارت علوم با همکاری وزارت کشور در حال پیشبرد این برنامه است. این مراسم با حمایت معاونت امور زنان نیز برگزار می شود. بنابراین، می توان این کار را یک کار سطح بالا در نظر گرفت. طی تجربه قبلی، این کار به صورت منطقه ای انجام می شد و آنها بخشی از کشور مقصد ما بودند. در آن زمان روی جوانان دانش آموزان دبیرستانی تمرکز داشتیم. در این دوره دامنه کار از نظر جغرافیای ملی انجام شد. همچنین محدودیت سنی در این دوره وجود ندارد. رشته های تحصیلی افرادی که این ایده ها را مطرح کردند، اقتصاد، جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی، روانشناسی و گاهی رشته های پراکنده بود.

دانایی درباره ظرفیت تشکل های دانشجویی افزود: برگزاری چنین رویدادی با همکاری تشکل های دانشجویی انجام می شود. در حال حاضر در حال اعلام همکاری با انجمن های علمی دانشجویی هستیم. از گروه‌های دیگری مانند مرکز کارآفرینی و سایر سازمان‌های فعال در این حوزه‌ها نیز دعوت شد.

هادی اسماعیل پور مقدم، مشاور عالی دومین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در پیگیری ایده های ارائه شده گفت: در این رویداد از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده خواهیم کرد. ما در این زمینه با افرادی در پرتغال و ژاپن در تماس هستیم. این افراد آنلاین با ما هستند و تجربیات خود را با ما به اشتراک می گذارند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نظام حقوق بین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنایع دستی (2)

نظام دستمزد فی مابین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنعت های دستی تابلو فرش, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.