معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها (3)

معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها
کمپرسور سیلندر پیستونی

این امر باعث کم شدن تعداد برجستگی ها و هرمتیک بودن کمپرسور و درست قرار گرفتن محور سیلندر ها نسبت به محور درز ( سوراخ ) زیر یاطاقان میل لنگ می شود . درست کارکردن کاسه نمد باعث آب بندی بودن کمپرسور و در نتیجه کار صحیح کمپرسور می شود . از این گروه از چیلر سلیندر پیستونی در بارهای متوسط تا500 تن تبرید می توان استفاده نمود. در قسمت ورودی مبرد به کمپرسور قرار دارد و همانطور که از اسمش مشخص است وظیفه آن باز یا بسته کردن مسیر جریان مبرد به داخل کمپرسور سیلندر پیستونی است. از نظر سیلندر به تک سیلندر و چند سیلندر . همچنین این پمپ بادها نیز از لحاظ عملکرد نیز به صورت تک مرحله ای و یا دو مرحله ای وجود دارند.کمپرسورهای باد پیستونی از لحاظ ساختار نیز به صورت یک سیلندر و یا چند سیلندر هستند که متناسب با نیاز و استفاده مشتری باید انتخاب شوند. چنانچه می خواهید یکی از انواع کمپرسور را خریداری نمایید اما کمپرسور مورد نیاز خود را پیدا نمی کنید و میان انتخاب کمپرسور اسکرو و پیستونی مانده اید باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که به حجم هوایی کمتر از 1200 لیتر بر دقیقه نیاز بود و هم چنین به صورت موقت نیاز به استفاده از کمپرسور داشتید، بهترین گزینه ای که می توانید انتخاب نمایید انواع کمپرسور پیستونی می باشد که می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

کمپرسور سیلندر پیستونی

همانطور که پیش تر راجع به آن بحث شد، گرفتگی در لاین های مکش همانند نشتی یا گرفتگی در سرد کننده، بر ظرفیت جذب مبرد تأثیر گذار خواهند بود که می تواند کاهش یابد و یا کاملاً متوقف شود. در زمانی که برای انتقال انرژی از الکتروموتور به میل لنگ از تسمه استفاده می شود . کارتر ـ در کمپرسورهای قائم و V شکل کارتر یک قسمت اساسی برای اتصال قسمتهای مختلف است و ضمناً نیروی ایجاد شده را تحمل می کند لذا باید سخت و مقاوم باشد . این قسمت کمپرسور یکی از مهم ترین اجزاء می باشد و باید خیلی سخت و محکم و در سطح اتصال آن نباید در شرایط مختلف خورندگی ایجاد شود . در سیستم کارتر بوش داخلی پرس می شود که باعث کم شدن خورندگی و ساده شدن تعمیرات می گردد و در صورت سائیده شدن قابل تعویض هستند . همچنين باعث آب بندي بيشتر کاسه نمد ، رينگ ها و سوپاپ ها مي گردد. برای محکم نمودن میل لنگ و آب بندی خروجی آن از بدنه کارتر در کمپرسورهای اتصال مستقیم از کاسه نمد استفاده می شود . تحولات در داخل سیلندر عبارت است از مکش و تراکم رانش مبرد است و بدنه سیلندر نیروهای فشار گاز و فشردگی رینگها و نیروی نرمال مکانیزم میل لنگ و شاتون را تحمل می کند .

Article was gener​at ed  by GSA C᠎on᠎tent᠎ Gen​erat᠎or Dem oversion!

اکنون که با عملکرد کلی مکانیزم سیلندر و پیستون و البته سوپاپ های یک طرفه آشنا شدید، به راحتی می توانید عملکرد کمپرسور پیستونی را درک کنید. ساختمان فیلتر از یک ورق مشبک فلزی که آنرا به شکل مخروط ناقص نورد و سپس توری نازک برنزی یا برنجی را روی آن میکشند را به وسیله یک بوش مسی بسته و لحیم میکنند. مفصل اتصال پیستون و شاتون ( دسته پیستون ) کاملاً شناور و آزاد است و می تواند در داخل بوش شاتون و بوشهای بدنه پیستون آزادانه بچرخد . کاسه نمد کمپرسورهای اتصال مستقیم با حلقه های اصطکاک , آب بندی بین حلقه ها در اثر ارتجاع فنر یا سیلیفون یا دیافراگم و همچنین به کمک وان روغنی که ایجاد سیفون هیدرولیکی می نماید می باشد . مکان هایی که از کمپرسورهای پیستونی استفاده می کنند معمولا به ظرفیت های نسبتا کمی هوای فشرده نیاز دارند. البته امروزه کمپرسور پیستونی به خصوص در ظرفیت های پایین تر جایگاه خود را به کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرال واگذار کرده است. ولی در کمپرسورهای غیر مستقیم الجریان ساده تر و غیر عبوری می باشد . از نظر تعداد حفره کارگر به حرکت ساده به طوری که مبرد فقط در یک طرف پیستون متراکم می شود و حرکت دوبل که مبرد به نوبت در هر دو طرف پیستون متراکم می شود .

برای جلوگیری از نفوذ گاز متراکم شده به کارتر از رینگ های فشار( کمپرسی) و همچنین جلوگیری از خروج روغن از آن از رینگ های روغن استفاده می شود که در شیارهای مخصوص روی پیستون سوار می شوند . برای ایجاد چنین فضایی لازم است که جدار بیرونی پیستون به جدار داخلی سیلندر بسیار نزدیک باشد تا گاز راه فراری از میان این دو جدار نداشته باشد. در کمپرسور های متوسط بزرگ کارتر و سیلندر با هم ریخته می شوند . برای به حرکت در آوردن پیستون در داخل سیلندر از الکتروموتور استفاده میشود که بسته به ساختار کمپرسور میتواند در داخل پوسته و یا خارج از پوسته کمپرسور قرار گیرد. در کمپرسورهای کوچک معمولاً یک درپوش حفره ای وجود دارد , به فلانژ بالائی کارتر سیلندر متصل می گــردد . در کمپرسور های معمولی مخزن روغن همان کارتر کمپرسور است ولی در کمپرسورهای واسطه ای مخزن روغن مخصوصی در نظر گرفته میشود.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نظام حقوق بین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنایع دستی (2)

نظام دستمزد فی مابین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنعت های دستی تابلو فرش, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.