مرگ کودک 10 ماهه کرون در آذربایجان شرقی/ روزانه 225 بیمار کرون در این استان بستری می شوند.

ایسنا/ آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در 24 ساعت گذشته اولین کودک 10 ماهه مبتلا به عروق کرونر در آذربایجان شرقی جان باخت.

دکتر سیمین خیاط زاده عصر یکشنبه 24 بهمن ماه در نشست خبری خاطرنشان کرد: خانواده ها توجه داشته باشند که واکسن کودکان زیر پنج سال اعلام نشده و تزریق نمی کنیم، بنابراین باید دقت بیشتری داشته باشند. فرزندان شما زیرا کرونا می تواند برای کودکان و نوزادان کشنده باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در سویه آمیکرون که موج ششم این بیماری را آغاز کرد، همه گروه های سنی به ویژه گروه های سنی جوان تر و حتی زیر 20 سال درگیر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های ایمکرون در استان چهار تا پنج برابر شده است، گفت: بیش از 30 تا 35 درصد آزمایش‌های تشخیصی روزانه کرونا در استان مثبت است و حتی ممکن است این موارد در روزهای آینده افزایش پیدا کند که نگران‌کننده است. .

خیاط زاده خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد بیماران سرپایی و افراد درگیر، افرادی که دارای بیماری های زمینه ای و مشکلات حاد هستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند که می تواند برای آنها خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ​​255 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری می شوند، گفت: روزانه 6 تا 7 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر در استان جان خود را از دست می دهند.

وی در خصوص ناقلین افرادی که این واکسن را دریافت می کنند، افزود: افرادی که واکسن را دریافت می کنند می توانند ناقل بیماری باشند یعنی بدون ایجاد علائم عروق کرونر بیمار شوند اما این ناقل به دلیل تزریق هیچ واکسنی نیست. تولید یا وارد شده است.”

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند در صورت تماس با فرد بیمار می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند، اما به دلیل اینکه سیستم ایمنی آنها قبلاً توسط افراد تحریک شده است. واکسن، این بیماری خفیف‌تر است و علائم کمتری دارند (مانند گلودرد و بدن درد خفیف)، اما می‌توانند ویروس را به افراد دیگر سرایت کنند.

وی گفت: در بررسی بستری‌ها و فوت‌های ناشی از کرونا، تفاوت فاحشی بین افرادی که دوز سوم دریافت کرده‌اند و افرادی که دوز سوم را دریافت نکرده‌اند، وجود دارد. به طوری که بیشتر موارد بستری در بیمارستان ها در بین افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند و حتی میزان مرگ و میر این افراد هفت برابر بیشتر از افرادی است که واکسینه شده اند.

در پایان، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک تنها راه عبور از موج ششم بیماری عروق کرونر قلب بود.