عدالت آموزشی دروازه ای برای عدالت اجتماعی / چالش های “یادگیری” در مدارس است

[ad_1]

معاون دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری گفت: ما توانستیم به فرصت های آموزشی دسترسی پیدا کنیم اما از نظر نتیجه راه زیادی در پیش داریم که یادگیری است. رفتن به مدرسه و معاشرت به معنای یادگیری نیست و اگر آموزش مستلزم یادگیری نباشد، فرصتی از دست رفته است.

به گزارش ایسنا، «عروجی» در دوره فعالان عرصه عدالت آموزشی با بیان اینکه امام علی (ع) بهترین تعریف را از عدالت ارائه کرد، گفت: بر این اساس استفاده از امکانات نباید یکسان باشد. اما باید منصف بود.”

وی افزود: منظور مقام معظم رهبری فراتر از دسترسی به آموزش نیز هست. عدالت آموزشی نیز مانند عدالت آموزشی معنای وسیعی دارد و موضوعاتی مانند کیفیت یادگیری را در بر می گیرد.

معاون توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توانسته ایم به فرصت های آموزشی دسترسی داشته باشیم، تصریح کرد: در مسیر خروجی که یادگیری است، مسیر پر پیچ و خمی داریم و اگر هماهنگی صورت نگیرد. و انسجام، اتفاق زیادی نخواهد افتاد. وی تصریح کرد: عدالت آموزشی دروازه عدالت اجتماعی است. رفتن به مدرسه و معاشرت به معنای یادگیری نیست و اگر آموزش مستلزم یادگیری نباشد، فرصتی از دست رفته است.

اروجی گفت: باید روی یادگیری تمرکز کنیم و ببینیم چه موانعی برای یادگیری با کیفیت وجود دارد. این مهم است که ما انتظار داشته باشیم دانش آموزان ما در آینده کاملاً آموزش ببینند و زندگی پرباری داشته باشند، اما چرا اینطور نیست؟ همه ما مسئول اجرای عدالت هستیم. به خصوص مقامات و حاکمان.

او با اشاره به اینکه چه عواملی مانع از انجام یادگیری با کیفیت می شود، گفت: «آیا دانش آموزان ما آماده یادگیری هستند؟» اگر همه امکانات را فراهم کنیم می تواند به مدرسه بیاید؟ آیا کودک شاغل است و خانواده به درآمد او نیاز دارد؟ آیا او سوء تغذیه دارد؟ آیا کمبودی وجود دارد؟ او بیمار است؟

معاون توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش افزود: از سوی دیگر چه موانع درون مدرسه ای مانع یادگیری می شود؟ تراکم دانش آموزان چگونه است، آیا مدرسه معلم با کیفیت دارد یا خیر؟ ما نباید اجازه دهیم هیچ معلمی وارد شود، مخصوصاً در دبستان. زیرا آموزش از کودکی آغاز می شود.

اروجی با بیان اینکه دسته دیگر موانع مربوط به فضا و تجهیزات است، تصریح کرد: آیا فضا و تجهیزات یکسان است و دانش آموزی که در تهران است با وجود اینکه در سیستان و بلوچستان است از امکانات برابر برخوردار است؟ سوال دیگر این است که آیا مدیریت و رهبری مؤثری برای همسویی عناصر درون مدرسه برای رشد دانش آموزان وجود دارد؟ چقدر برای رهبری و مدیریت موثر تلاش کرده ایم؟ ممکن است فضا و تجهیزات وجود نداشته باشد، اما مدیریت به رشد دانش آموزان کمک می کند.

وی تاکید کرد: در نهایت باید به کارآمدی نظام آموزشی توجه کرد و زمانی که می خواهیم در مورد عدالت آموزشی تصمیم گیری کنیم باید از عوامل مختلفی که دخیل هستند آگاه باشیم.

ادامه داد

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نظام حقوق بین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنایع دستی (2)

نظام دستمزد فی مابین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنعت های دستی تابلو فرش, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.