در سفر از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کنید

با شروع تعطیلات نوروزی در کشور، سفرها بیشتر می شود، اما چون هنوز کرونا ما را رها نکرده است، باید یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا سفری با سلامت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، توصیه های کلی سازمان جهانی بهداشت برای عموم مردم برای کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری زا میکروبی و جلوگیری از انتقال طیف گسترده ای از بیماری ها در سفر به شرح زیر است:

دست های خود را به طور مکرر با آب و صابون به مدت 15 تا 20 ثانیه یا با مواد ضدعفونی کننده بشویید، به خصوص بعد از سرفه و عطسه.

هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید و بلافاصله دستمال را دور بیندازید و دستان خود را بشویید.

از تماس مستقیم با افرادی که علائم علائم تنفسی را نشان می دهند خودداری کنید و از افراد مشکوک به این بیماری یک متر فاصله بگیرید.

تا حد امکان از دست دادن، مالیدن و در آغوش گرفتن خودداری کنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، لازم به ذکر است که افراد در گروه های پرخطر شامل افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افراد دارای بیماری های زمینه ای در معرض خطر بیماری جدی و مرگ ناشی از کووید-19 هستند. . قبل از برنامه ریزی سفر باید خطرات و عواقب سفر را به دقت در نظر بگیرد.

مراقبت های لازم در سفر

در هر کجا که هستید، اقدامات احتیاطی در برابر کووید-19 انجام دهید، مانند استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متری و پرهیز از مکان‌های شلوغ و دارای تهویه ضعیف تا حد امکان.

– اگر جزو افراد پرخطر هستید و نیاز به سفر دارید، همیشه از ماسک پزشکی استفاده کنید و اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش دهید.

در حین سفر، ممکن است در مناطق بسته، شلوغ یا شلوغ باشید که در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض ویروس کووید-19 باشید. در صورت امکان، در فضای باز و در مکانی با تهویه مناسب بمانید. حتی اگر به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اید، در هنگام سفر اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

افرادی که علائم کووید-19 از جمله تب، سرفه یا تنگی نفس دارند، نباید سفر کنند. اگر علائم کووید-19 را دارید، در خانه بمانید و از دیگران دوری کنید. اگر با فردی که مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده است در تماس نزدیک بوده اید، خود را قرنطینه کنید.

برخی از مکان‌ها، مقاصد و کشورها ممکن است به آزمایش کووید-19 به عنوان بخشی از استراتژی‌های خود برای جلوگیری از شیوع بیماری قبل از حرکت یا ورود نیاز داشته باشند. آزمایشات کووید-19 که بلافاصله قبل از حرکت یا هنگام ورود انجام می شود، برای تعیین وضعیت سلامت مسافران استفاده می شود.

– در صورت مشاهده علائم کوید-19 در حین سفر یا هنگام رسیدن به مقصد، فوراً به مراکز درمانی اطلاع دهید و توصیه های آنها را دنبال کنید. ممکن است از شما خواسته شود که خود را قرنطینه کنید. همانطور که همراهان شما با شما تماس گرفته اند، ممکن است از آنها نیز خواسته شود که قرنطینه را رعایت کنند.