خدمات هلال احمر در سال جدید مبتنی بر «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌زا»

رئیس سازمان خرید و فروش پزشکی هلال احمر بر تلاش مضاعف این سازمان برای تولید بیشتر با احتساب انتصاب مقام معظم رهبری بر اساس امسال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا عسکری با اشاره به نامگذاری سال 1401 به نام سال «تولید» گفت: امیدوارم همه ارکان کشور کمک کنند. .

رئیس سازمان خرید و فروش پزشکی هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر فعالیت های امدادی و نجات، فعالیت هایی را نیز انجام می دهد که پاسخگوی نیازهای درمانی هموطنان باشد.

دکتر. عسگری همچنین به فعالیت شرکت های تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: صنعت دیالیز و سبد دیالیز عمدتاً توسط جمعیت هلال احمر تولید می شود و از محصولات استراتژیک است. ست های تالاسمی، سرنگ ها و سایر محصولات استراتژیک نیز برای کاهش نیاز بیماران تولید می شود.

وی افزود: همچنین در صنعت داروسازی کشور تلاش می کنیم با تولید داروهای داخلی مردم را از خرید داروهای خارجی بی نیاز کنیم.

عسگری با اشاره به واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر گفت: در کنار همه این مشکلات حوزه کاری این سازمان نیز فعال است و شاهد بودیم که طی چند ماه 112 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کرد و درصد بالایی از این واکسن را وارد کرد. مردم باید واکسینه شوند و این یکی از عوامل کاهش مرگ و میر در اپیدمی اخیر بود.

وی با اشاره به فعالیت داروخانه ها گفت: داروخانه های هلال احمر جزو کامل ترین داروخانه های کشور هستند و بسیاری از بیماران با از دست دادن امید به این داروخانه مراجعه می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ رئیس سازمان خرید و فروش پزشکی هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش حضرت آقا تلاش می کنیم بیماران دردی جز بیماری نداشته باشند.