بهترین فرمول غیردارویی برای درمان تصلب شرایین!

[ad_1]

فعالیت بدنی و ورزش بهترین درمان غیردارویی برای بهبود درد و عملکرد در آرتروز است.

در حالی که ممکن است نگران باشید که ورزش با آرتروز (OA) می تواند به مفاصل شما آسیب برساند و باعث درد بیشتر شود، تحقیقات نشان می دهد که افراد می توانند و باید در صورت ابتلا به استئوآرتریت ورزش کنند.

بهترین ورزش ها برای آرتروز چیست؟

هر یک از تمرینات زیر در حفظ و بهبود توانایی حرکت و عملکرد نقش دارند و پیاده روی و ورزش های آبی به ویژه برای اکثر افراد مبتلا به آرتروز مفید است.

دامنه حرکت یا تمرینات انعطاف پذیری را افزایش دهید

بر اساس این مقاله که توسط محمد مهرتاش، کارشناس پزشکی ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، آمده است: دامنه حرکتی به توانایی مفاصل شما برای حرکت در تمام دامنه حرکتی گفته می شود. طراحی شده اند. . . این تمرینات شامل کشش ها و حرکات ملایمی است که مفاصل را در دامنه کامل حرکت خود قرار می دهد. انجام منظم این تمرینات می تواند به حفظ و بهبود انعطاف پذیری مفاصل کمک کند.

تمرینات تقویتی

این تمرینات به حفظ و بهبود قدرت عضلانی کمک می کند. ماهیچه های قوی می توانند از مفاصل آسیب دیده از آرتریت حمایت و محافظت کنند.

تمرینات هوازی و مقاومتی

این تمرینات باعث تقویت قلب و کارآمدتر شدن ریه ها می شود. ورزش هوازی همچنین خستگی را کاهش می دهد و در عین حال با افزایش کالری دریافتی به مدیریت وزن بدن کمک می کند. از نمونه های این نوع ورزش می توان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا استفاده از دستگاه کوهنوردی اشاره کرد.

پیاده روی

پیاده روی فواید زیادی برای مفاصل دارد. یک مزیت اصلی این است که گردش خون را بهبود می بخشد و از بیماری قلبی جلوگیری می کند، فشار خون را کاهش می دهد و مانند ورزش های هوازی، قلب را تقویت می کند. همچنین خطر شکستگی (توقف یا به تاخیر انداختن از دست دادن استخوان) را کاهش می دهد و ماهیچه هایی را که از مفاصل شما حمایت می کنند، تقویت می کند.

تمرینات آب

این تمرینات به ویژه برای افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند و همچنین برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید است. ورزش‌های آبی شامل شنا نمی‌شوند، بلکه به صورت ایستاده در آب تا عمق شانه انجام می‌شوند. آب شناور به کاهش فشار وزن بدن بر روی مفاصل آسیب دیده (به ویژه لگن و زانو) کمک می کند و در عین حال مقاومتی برای تقویت عضلات ایجاد می کند. ورزش منظم در آب می تواند به تسکین درد و بهبود عملکرد روزانه در افراد مبتلا به آرتروز لگن و زانو کمک کند.

یک برنامه ورزشی تخصصی ایجاد کنید

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش سبک تا متوسط ​​برای افراد مبتلا به آرتریت مفید است. اما شرایط هرکسی متفاوت است و لازم است برنامه تمرینی خود را با مشورت پزشک و متخصص علوم ورزشی تنظیم کنید. همیشه توصیه های پزشک یا فیزیوتراپیست خود را دنبال کنید و به طور کلی تمرینات انعطاف پذیری باید روزانه انجام شود.

توصیه هفتگی ورزش هوازی 150 دقیقه با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه با شدت بالا یا معادل آن است. یعنی 30 دقیقه پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری پنج بار در هفته.

ورزش خوب است، اما ورزش هوشمندانه است. ورزش های کم شدت مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از تجهیزات کوهنوردی، انتخاب های هوشمندانه ای هستند. اگر می دوید، بسکتبال بازی می کنید یا فعالیت های فعال دیگری انجام می دهید، از سطوح سخت دوری کنید و هر روز این کار را انجام ندهید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نظام حقوق بین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنایع دستی (2)

نظام دستمزد فی مابین المللی مالکیت فکری و حمایت از صنعت های دستی تابلو فرش, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.