آسم شدید را با یک مولکول ضد التهابی جدید درمان کنید

محققان یک مولکول ضد التهابی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به درمان‌های جدید برای آسم شدید کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، آسم یک بیماری بسیار شایع است و اگرچه قابل درمان است، اما همیشه نیاز به روش های جدید برای درمان آن وجود دارد. محققان کالج ترینیتی دوبلین اکنون کشف کرده اند که یک مولکول ضد التهابی می تواند به درمان آسم شدید کمک کند.

آسم که از واژه‌ای یونانی به معنای «تنگی نفس» گرفته شده است، یک بیماری التهابی مزمن مجاری هوایی است که با علائم عودکننده، انسداد برگشت‌پذیر راه هوایی و اسپاسم برونش مشخص می‌شود. علائم رایج نیز شامل خس خس سینه، سرفه و تنگی نفس است که به عنوان سه گانه آسم شناخته می شود.

اعتقاد بر این است که آسم به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می شود. تشخیص معمولا بر اساس الگوی علائم، پاسخ به درمان در طول زمان و «اسپیرومتری» یا «اسپیرومتری» است.

علائم آسم حاد معمولا با داروهای استنشاقی کوتاه اثر درمان می شوند. در موارد بسیار شدید، ممکن است نیاز به استفاده از کورتیکواستروئیدهای داخل وریدی، سولفات منیزیم و بستری شدن بیمار در بیمارستان باشد.

با اجتناب از آلرژن ها یا آلرژن ها و محرک ها و استفاده از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی می توان از علائم آسم پیشگیری کرد.

شیوع آسم از دهه 1970 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در سال 2011، بین 235 تا 300 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شدند.

تنگی نفس از ویژگی های آسم به دلیل التهاب راه های هوایی است. آسم اساساً یک سیستم ایمنی بیش فعال در پاسخ به آلرژن هایی مانند گرد و غبار، دود، آلودگی یا سایر محرک ها است.

تحقیقات قبلی پروتئینی به نام «JAK1» را شناسایی کرده است که با ارسال سیگنال به سلول‌های ایمنی به نام «ماکروفاژها» برای شناسایی اجسام خارجی، نقش کلیدی در تحریک پاسخ‌های ایمنی دارد. به همان اندازه که این پروتئین مهم است، گاهی اوقات می تواند باعث تحریک کمی، تحریک بیش از حد ماکروفاژها و ایجاد التهاب شود. این می تواند در طیف وسیعی از شرایط مانند بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و آسم رخ دهد و مهارکننده های آن به عنوان درمان های بالقوه برای این شرایط ظاهر می شوند.

محققان کالج ترینیتی قبلاً در یک مطالعه جدید یک مهارکننده JAK تولید شده توسط بدن را شناسایی کرده اند. این مولکول که به نام “ایتاکونات” شناخته می شود، قبلاً نشان داده شده است که ماکروفاژهای غیرفعال را مهار می کند و به عنوان نوعی کلید خاموش برای التهاب عمل می کند.

اکنون مشخص شده است که این مولکول بر پروتئین “JAK1” نیز تأثیر می گذارد و به نظر می رسد که این حالت های خاموش کننده التهاب با هم به مبارزه با آسم کمک می کند.

محققان یک مشتق itaconate به نام 4-OI را در مدل‌های موش مبتلا به آسم شدید که به درمان‌های ضد التهابی رایج استروئیدی پاسخ نمی‌دادند، آزمایش کردند و دریافتند که این مولکول باعث کاهش فعال‌سازی پروتئین JAK1 و کاهش شدت آسم در موش‌ها می‌شود.

سرپرست تیم تحقیق، دکتر دکتر، گفت: “ما امیدواریم که داروهای جدید مبتنی بر Itaconate پتانسیل یک رویکرد درمانی کاملاً جدید برای درمان آسم شدید را داشته باشند، جایی که درمان‌های جدید به فوریت مورد نیاز است.” مارا رانچ.

این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شد.